Суббота, 18.05.2024, 05:46

Обновление Харькова

Неурядова Програма масового обновлення та збереження житлового фонду в Україні стр.4

ЕТАПИ ВИКОНАННЯ ПРОГРАМИ.

Програма є короткостроковою для кварталу (мікрорайону) і виконується протягом одного будівельного сезону. Передбачено поступову комплексну реконструкцію всього старого житлового фонду населених пунктів країни за кілька років та модернізацію інфраструктури об’єктів та мереж на територіях міських і селищних забудов. Підготовча робота: інвентаризація, погодження, затвердження нормативно-правових актів, проектування, планування, відпрацювання механізмів управління та фінансування та ін. може зайняти два роки. У перший рік в регіонах створюються промислові комплекси з необхідними підприємствами будівельної індустрії, здійснюється інвентаризація житлово-комунального господарства, виконується і опрацьовується проектно - кошторисна документація, забезпечується структурне і документальне оформлення юридичного та страхового супроводу, проводиться роз’яснювальна робота серед населення щодо необхідності реконструкції та її особливостей. Формується організаційно-управлінське розуміння механізмів і методів організації та проведення робіт такого масштабу при змішаному фінансуванні, залученні громадських організацій у якості співвиконавців окремого переліку робіт.
Практична реалізація Програми передбачає три основних етапи:

Перший етап – підготовчий (2010-2012 роки ):
• cтворення промислових комплексів сучасної будівельної індустрії; 
• створення штабів з питань оновлення та збереження житлового фонду в містах регіонів; 
• аналіз стану житлового фонду міст та визначення об’єктів, що потребують реконструкції та капітального ремонту; 
• розробка містобудівної документації та її затвердження після громадського обговорення проектів реконструкції;
• проведення роз’яснювально-інформаційної роботи серед громадян щодо необхідності оновлення та збереження застарілого житлового фонду;
• укладання юридичних договорів між мешканцями будинків та компаніями- виконавцями;
• розробка графіку виконання робіт з реконструкції житлового фонду , комунальних і електричних мереж;
• розробка проектно-кошторисної документації;
• укладання договорів, контрактів та угод між суб’єктами господарської діяльності, задіяними у реалізації Програми.

Другий етап–апробація та удосконалення Програми (2011-2012 роки):
• проведення робіт з капітального ремонту, комплексної реконструкції та модернізації будинків і інфраструктури територій забудови житлового фонду на різних групах об’єктів (
термін виконання будівельних робіт на одному будинку до 7 місяців; одночасно може бути збудовано (реконструйовано) до 200 будинків у кожному місті - обласному центрі); 
• виявлення та виправлення недоліків та помилок проектно-кошторисної документації, удосконалення Програми;
• уточнення та реалізація регіональних планів-графіків на виконання робіт з оновлення та збереження застарілого житлового фонду; 
• створення та надання юридичного статусу об’єднанням співвласників багатоквартирних будинків (ОСББ), видача свідоцтв БТІ мешканцям на нові жилі площі.

Третій етап - реалізація Програми (2012- 2020 роки):
• виконання планів-графіків з оновлення та збереження застарілого житлового 
фонду у регіонах;
• реалізація передбачених планами-графіками та концепцією технологій
забезпечення якості, комплексної безпеки виконання робіт та інвестиційних
коштів;
• оперативна робота з мешканцями відремонтованих та оновлених будинків:
формування і організація роботи ОСББ;
• проведення організаційних заходів по забезпеченню обслуговування оновлених
будинків професійними кадрами;
• забезпечення технічного супроводу оновлених об’єктів;
• гарантійне обслуговування оновлених об’єктів у випадках виявлення недоліків та
невідповідної якості виконаних робіт;
• юридична допомога у переведенні оновлених об’єктів у власність мешканців і
ОСББ.
На кожному етапі забезпечується взаємодія відповідних органів виконавчої влади і місцевого самоврядування.
На всіх етапах здійснюються конкретні заходи з урахуванням уже визначених планом першочергових заходів Програми.

ОРГАНІЗАЦІЙНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ.

Політичний та державний супровід Неурядової Програми, керуючись принципами державно-приватного партнерства, здійснює Національна координаційна рада з питань поліпшення якості умов життя громадян України.
Головою Національної координаційної ради є Прем’єр-Міністр України, який затверджує персональний склад Національної координаційної ради та вносить, у разі потреби, до нього зміни.
Основними завданнями Національної координаційної ради мусять бути:
- підготовка пропозицій щодо формування державної політики з питань покращення якості життя громадян України, в тому числі за рахунок комплексної реконструкції територій забудов застарілого житлового фонду, капітального ремонту та модернізації будівель і інфраструктури територій забудови, будівництва соціального та доступного житла, а також створення механізму державно-приватного партнерства з цих питань;
- сприяння ефективній взаємодії органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування і суб’єктів господарської діяльності з питань комплексної реконструкції об’єктів та інфраструктури територій забудов застарілого житлового фонду, в тому числі будівництва соціального та доступного житла та інше.
Національна координаційна рада відповідно до покладених на неї завдань має право:
- залучати до розгляду питань, пов’язаних з її діяльністю, фахівців центральних і місцевих органів виконавчої влади, представників органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій (за погодженням з їх керівниками), а також незалежних експертів;
- отримувати в установленому порядку від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій усіх форм власності інформацію, що необхідна для виконання покладених на неї завдань;
- заслуховувати представників органів місцевого самоврядування щодо реалізації завдань стосовно комплексної реконструкції будівель та модернізації інфраструктури територій забудов застарілого житлового фонду, в тому числі будівництва соціального та доступного житла;
- утворювати постійні та тимчасові робочі групи та комісії з нагальних питань.
Оперативні організаційні рішення Національної координаційної ради обов’язкові до виконання всіма владними органами країни і мусять забезпечити плановий цивілізований плин процесу реконструкції та унеможливити гальмування реалізації Програми бюрократичними перепонами.
Організацію та управління процессом реалізації Програми забезпечує Національна керуюча дирекція, що діє згідно з Положенням.
Очолює Національну керуючу дирекцію Повноважний Генеральний керуючий, який призначається керуючою компанією групи підприємств, що є розробниками Програми, ініціаторами та організаторами її виконання.
Дорадчим і виконавчим органом Національної керуючої дирекції є Рада директорів концернів, холдингів, будівельно-інвестиційних компаній та ін., які мають інвестиційні Проекти та інвестиційні контракти з інвесторами та об’єми залучених інвестицій, що забезпечують значний комплекс робіт в межах Програми, а також керівники банків, інвестиційних фондів, страхових, юридичних та інших компаній, що безпосередньо беруть участь і відіграють ведучу роль у процесі реалізації Програми.
Контроль за виконанням Програми здійснюється народом України через органи місцевого самоврядування безпосередньо через штаби з забезпечення виконання міських проектів «Оновлення та збереження застарілого житлового фонду міста ”. Через засоби масової інформації вони інформують органи виконавчої влади, інвесторів та громадськість про стан виконання Програми, складають проміжні та заключний звіти, проводять громадські слухання тощо.
До складу обласних, міських і районних штабів окрім перших керівників входять профільні заступники, головні архітектори, головні санітарні лікарі, керівники ЖКГ, керівники експертних служб, БТІ, управлінь або відділів МВС, протипожежних служб, земельних управлінь, підприємств з експлуатації електричних, газових та водогінних мереж, зелених господарств, та інших керівників структур, які очолюють напрямки, що безпосередньо стосуються процесу масової комплексної реконструкції житлових фондів, авторитетні будівельники.
У форматі державно-приватного партнерства, в межах Неурядової
Програми оновлення та збереження житлового фонду в Україні, очевидна важлива роль міністерств житлово-комунального господарства та регіонального розвитку і будівництва.
Перш за все, це забезпечення організаційно-правового супроводу Програми:
- проведення колегій міністерств щодо керівної ролі у забезпеченні визначених напрямків та завдань Програми;
- розробка та доведення рекомендацій управлінням житлово-комунального господарства, профільним керівникам міськвиконкомів щодо залучення міст до Програми;
- організація адміністративного, проектного та експертного ресурсів міністерств щодо виконання завдань Програми;
- розробка законопроекту щодо виділення в окрему категорію будівель і будинків, що підлягають реконструкції;
- розробка , затвердження принципів і методик експертизи та проектування щодо масової комплексної реконструкції міських масивів;
- розробка змін і доповнень до нормативно-правової бази щодо будівель і будинків, що підлягають реконструкції;
- розробка єдиної цінової політики щодо проектних і експертних послуг, а також рекомендацій щодо ціноутворення розробки та надання технічних умов;
- залучення до Програми організаційного та виробничого потенціалів державних корпорацій, підприємств;
- удосконалення адміністративного впливу, юридичного та методичного супроводу створення ОСББ на територіях кварталів і мікрорайонів, що підлягають комплексній реконструкції;
- розробка разом з Національною керуючою дирекцією Програми на засадах державно-приватного партнерства основних організаційних і фінансових принципів експлуатації житлового фонду оновлених (реконструйованих) житлових масивів;
- створення при міністерствах центральних диспетчерських пунктів з матеріальною базою, яка дозволить в режимі реального часу забезпечити контроль і взаємодію виконавчих структур міністерств в межах виконання завдань Програми;
- організація спільної діяльністі державних підприємств і господарчих структур Програми щодо виконання державних житлових програм на засадах змішаного фінансування.
Свою важливу роль мусять виконати інші міністерства та державні комітети.
У надважливій справі для українського народу та держави виняткове практичне значення має мудрість українців, що очолюють всі гілки верховної влади країни, та дієвий патріотизм українців-посадовців на всіх вертикалях.
Замовниками відповідних обсягів робіт передбачених Програмою є місцеві органи влади та інші балансоутримувачі будинків.
 Відповідно до Закону про місцеве самоврядування рішенням виконкому або сесії міської Ради права на проведення підготовчих і організаційних робіт та право Замовника надаються авторитетній компанії.
Далі компанія-«Замовник», крім іншого, укладає з компанією- «Інвестором-Забудовником» (БІК «АРХІТЕКТОН’НІКА») генеральний «Договір на забезпечення виконання робіт з капітального ремонту , комплексної реконструкції та модернізації будинків і інфраструктури територій забудови» та надає реєстр будинків, які підлягають капітальному ремонту, реконструкції та модернізації.
Цей Договір, крім іншого, передбачає на стадії затвердження проектів та надання дозволів на здійснення будівельних робіт передачу майнових прав міськвиконкому на 15% площ (5% безоплатно і 10% за державною ціною), що будуть збудовані. Таким чином, місцева влада отримує можливість розподіляти площі майбутнього соціального та доступного житла відповідно до потреб і згідно з планами.
До виконання Програми залучаються місцеві висококваліфіковані фахівці у галузі будівництва, провідні фахівці проектно-конструкторських інститутів і бюро, представники громадських організацій і державних установ. 
При укладанні договорів на виконання будівельних робіт Інвестором-Забудовником надається пріоритет місцевим будівельним компаніям.
 Будівельні компанії, що відповідають вимогам Програми і мають наміри укласти договори генпідряду або підряду, беруть участь разом з «Замовником» та «Інвестором-Забудовником» у фінансуванні проектування генеральних планів реконструкції кварталів (мікрорайонів), які містять групу будинків, потребуючих капітального ремонту, модернізації або реконструкції. 
Будівельна компанія, яка входить у Програму, має гарантовану перспективу не менш ніж на вісім років отримувати обсяги генпідрядних (підрядних) робіт.
Паралельно з процесами проектування та закріплення (розподілу) будівельних компаній за кварталами (мікрорайонами) на територіях забудови конкретних міст стартового південного регіону відбувається інвестування створення першого (з 4-х запланованих) промислового комплексу будівельної індустрії (м. Севастополь). Передбачені Програмою заводи та виробничі лінії розпочинають виробництво відповідних матеріалів та конструкцій згідно з розрахованими графіками та планами. Промкомплекси комплектуються автомобільним технологічним транспортом, технікою, агрегатами та обладнанням спеціального призначення. Промислові комплекси створюються за 1-1,5 роки. Один промисловий комплекс розраховано на забезпечення реконструкції 1000 - 1200 будинків на рік.
Саме така послідовність дій і заходів завершує створення інвестиційного поля і обумовлює перехід до безпосередньої реалізації виробничого та будівельного етапів інноваційно-інвестиційного проекту у стартовому південному регіоні. 
По такій же схемі відбуваються організаційні заходи на всій території країни, ще в трьох регіонах (центральному, східному та західному).






Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Форма входа
Поиск
Календарь
«  Май 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031